27 Ağustos 2012 Pazartesi

Nişantaşı'nda bir Mafya ; Hair Mafia



Uzun bir süre önce yaptığım röportajımı şimdi de TrenSeli okurları ile paylaşmak istedim. Farklı bir kuaför deneyimi arıyorsanız Nişantaşı Hair Mafia'ya uğrayın derim ;) Ahmet, şirin tavırlarıyla sizi ve saçlarınızı mest edecek ;)





Farklı bir kuaför deneyimi arıyorsanız ve yolunuz Nişantaşı’na düşerse, Hair Mafia’ya uğrayabilirsiniz. Hair Mafia, Nişantaşı’nın süslü vitrinlerinden “Mafia Revolution” yazılı beyaz boyalı camları ile ayrılıyor. Adından da anlaşıldığı gibi Hair Mafia alıştığımız saç tasarım stüdyolarından çok farklı. Manifestosu ise ünlü düşünür Spinoza’dan; “Özgürlük deneysel bir iştir”…
Hair Mafia’yı tercih edenlerin çoğu kadınlar ama buranın müptelası olmuş erkek müşterileri de gözardı etmemek gerek. Gelen herkesle Hair Mafia’nın lokomotifleri Ahmet Ağırbaş ve Gürkan Abatay ilgileniyor. Giyim tarzları ve yaratıcı yaklaşımları ile ilgi çeken bu ikili kadar Hair Mafia ekibi de dikkat çekici. 
“Bir fikir bazen dünyalara bedeldir çünkü fikirler dünyayı değiştirir” düşüncesiyle 2009’dan bu yana saç tasarım anlayışını değiştiren Hair Mafia’da deneyimlere açık olmanın özgürlüğünü tadacaksınız. 

Avrupa’da saç tasarımı üzerine edindiği deneyimler sonucu Türkiye’ye dönerek kendi stüdyosunu açan Ahmet Ağırbaş saç tasarımının yanında moda - stil danışmalığı, şiir, fotoğraf, resim ve felsefe gibi birçok dalla ilgileniyor. Bütün bu farklı bakış açılarına kendi deneyimlerini de katarak stüdyosunu daha  zengin hale getiriyor.
‘Burayı sosyal bir kulüp olması için açtım.' diyen Ağırbaş’ın stüdyosuna gelenler saç tasarım hizmetinden çok onunla sohbet etmeye geliyorlar.

Biraz kendinden bahseder misin?
Dünyalı olduğumu düşünmüyorum. Bir oyun oynanıyor, bende herkes gibi bu oyunun parçasıyım. Ben kuaför değil bir garip keloğlanım. Ben bir yere sabit kalamam zaten sanata sabit kalınmamalı. Değişimin en büyük destekçisiyim.

Neden Hair Mafia ismini seçtin ?
Mafia, birlik ve bütünlük kelimeleri anlamına geliyor.3 kişi bir arada olunca da mafya oluyor. Birlik insana güç katar, güven verir. Mafya kelimesi sert durup ürkütse de aslında içinde büyük bir sıcaklık taşıyor. Burası da öyle ,farklılık insanları ilk bakışta belki ürkütüyor ama daha sonra alışıyorlar.

Hair Mafia’nın felsefesi nedir? İnsanlar neden burayı tercih etmeli ?
Felsefesi devrim. Bir şeyleri değiştirmek lazım. Bu ülkede kendini bulman çok zor. Kafan çok karışıksa buraya gelmelisin. Görsel değişim bu işin en ufak parçası. Önemli olan içsel olan şeyleri değiştirmek. Biz beyinlere dokunuyoruz. Müşteri bana saçını değil beynini teslim ediyor. Yaptığımız iş kısa film gibi geliyor bana, amacımız bu işi yaparken kişiyi yolculuğa çıkarmak.

Başka şubeler açmayı düşünüyor musun?
Farkında olmasamda bir fan grubum var. Türkiye’de kuaför anlayışını değiştirmek için buradayız. Başka bir şubeyi yurtdışında açmayı düşünüyorum.



Stüdyonun tasarımı ve vitrini oldukça dikkat çekici. Tasarım kime ait ?
Vitrini sürekli değiştiriyoruz. Şimdilik Mafia Revolution yazıyor. 2 gün sonra ne olur bilemem. Sürekli bir değişim var ve bu değişim Hair Mafia’da hep görülecek. Stüdyonun tasarımı bana ait. Ama yardım aldığımız kişiler tabi ki oldu. Herkes kendinden bir şey kattı buraya.

‘Fabrika ayarlarına geri dönüş’ diyerek neyi anlatmak istiyorsun?
İlkel çağlardan bu yana hiçbir şey değişmedi. İnsanların bir fabrika ayarı var o da özü. Önemli olan o özü yakalayıp ortaya çıkarmak.

Çalışanlarınla aran nasıl ?
Benim insan olan herkesle aram iyidir. Hepsiyle arkadaş gibiyim.

Adres: Teşvikiye Mah. Ihlamur Yolu Cad. Hacı Efendi Sok. 23/B Nişantaşı

0212-246-69-79



Hiç yorum yok: